Een community biedt direct toegang tot elke doelgroep voor elke vraag en zo gebruik maken van de collectieve intelligentie.

  • Organisatie werkelijk "dichter bij mensen en markten" brengen.
  • Direct uitkomsten uit online discussies kwantitatief toetsen op haalbaarheid, impact en potentieel.
  • Feiten uit online surveys direct verrijken met "waarom" vraag door online discussie onder dezelfde doelgroep in de Panel Community.
  • Merk positief laden als "luisterende" organisatie.
  • Resultaten en beheer van deelnemers in één overzichtelijke omgeving.

 

Onderzoeksvragen kunnen op diverse manieren uitgezet worden, onder andere:

  • Ervaringen delen: Een discussie waarbij deelnemers vanuit hun eigen ervaring en beleving een bepaalde situatie omschrijven (bijvoorbeeld zoek- en aankoopgedrag).
  • Uitdagingen of opdrachten: Discussies waarbij de Community Manager de deelnemers uitdaagt om een actie te ondernemen of meer te vertellen over een bepaald onderwerp.
  • Ideeënbox: Een discussie waarin de deelnemers vrijuit hun ideeën kunnen geven. Ook kunnen deelnemers reageren op elkaars ideeën en deze beoordelen.
  • Persoonlijke opdrachten: Een gesloten opdracht waarbij de deelnemer bijvoorbeeld een dagboek bij kunnen houden of een persoonlijke ervaring kunnen delen.
  • Video, audio of beeldmateriaal beoordelen: Een discussie waarbij materialen worden getoond en besproken kunnen worden.